Vilkår og betingelser

Generelt

Mydietpal ApS stiller et abonnement baseret online tjeneste til rådighed, samt mulighed for kontant køb på https://mydietpal.dk/. Vilkårene er gældende mellem den enkelte bruger og Mydietpal ApS.
Disse vilkår og betingelser for brug gælder for aftaler mellem Mydietpal ApS og én fysisk person (herefter “Brugeren”) vedrørende Tjenesten. Kun personer, der er 18 år eller ældre og bor i Danmark, kan indgå en aftale med Mydietpal ApS vedrørende ydelserne.
Disse Betingelser udgør samlet den aftale, der er gældende mellem Brugeren og Macro ApS.
For at få adgang til Tjenesten, skal Brugeren læse og acceptere handelsbetingelserne.

Ydelsens omfang

Tjenesten giver Brugeren adgang til Mydietpal ApS tjenester bestemt ved bestilling.

Adgang til tjenesten

Brugeren skal for at få adgang til Tjenesten registrere en brugerkonto på portalen.

Registrering og brugeradgang

Brugeren er ansvarlig for at sikre, at de angivne oplysninger er korrekte på registreringstidspunktet. Ved registrering må Brugeren kun give oplysninger vedrørende egne betalings- og kreditkort.
Ved registrering skal Brugeren angive et brugernavn og et password (herefter “Login Oplysninger”). Brugerens Login Oplysninger er personlige og må ikke bruges af andre med mindre andet er anført på produktet.
Brugeren skal opbevare Login Oplysningerne på et sikkert sted, således at andre ikke kan få uberettiget adgang til dem. Brugeren er ansvarlig for al brug af sin brugerkonto.
Hvis Brugeren får mistanke om ulovlig brug af Brugerens Login Oplysninger, skal Brugeren omgående underrette Mydietpal ApS samt ændre sit password.

Gebyrer og Betaling

Gebyrer for brug af Tjenesten skal betales i henhold til den til enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på hjemmesiden.

Ved køb af 1 uge kontant også kaldet enkelt levering, betaler du en kontant betaling og fornyes ikke automatisk som ved køb af vores abonnement løsning.
Betaling for abonnementet også kaldet levering hver uge, sker forud og fornyes automatisk hver 7 dag. Fornyelsen sker præcis 7 dage fra sidste ordrer der er foretaget.
Brugeren skal udføre betalingen for abonnementet via de af Mydietpal ApS tilbudte betalingsmidler på hjemmesiden og vil efter betaling modtage kvittering via kundens oplyste mail. Brugeren forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter, og til ved hver betalingsdato at have tilstrækkelige midler til betaling tilgængelige via det valgte betalingsmiddel. Beløbet trækkes fra dit kort når du har modtaget din varer.

Tilpasninger og ændringer

Mydietpal ApS forbeholder sig retten til at ændre gebyret og andre betingelser for Tjenesten. Ændringen skal meddeles til Brugeren senest fjorten (14) dage inden ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådanne ændringer er Brugeren berettiget til at opsige abonnementet med virkning fra den dag, hvor ændringen træder i kraft. Hvis Brugeren ikke opsiger abonnementet før ændringen træder i kraft, skal det betragtes som accept af ændringen. Ændringer, der er til åbenbar fordel for Brugeren, gælder med det samme uden opsigelsesret for Brugeren.

Brugeren kan til hver en tid gå ind via det oprettede profil login og ændre eller slette sine kort oplysninger fra systemet.

Mydietpal forbeholder sig retten til at ændre elementer i de enkelte måltid eller skifte måltider ud for en given uge. Mydietpal er netop afhængige af eksterne leverandøre af råvarer, for at kunne fastholde den planlagte menu. I tilfælde af eksterne leverandør ikke er leveringsdygtig i tide, vil Mydietpal ApS være nødsagtige til at ændre produktionen og derved enten skifte elementer ud i enkelte måltider og i værste tilfælde hele menuen for uge.

Opsigelse af abonnement

Opsigelse af Tjenesten skal ske før fornyelse af ens abonnement. Ved 1 uges abonnement er det inden der er gået 7 dage fra sidste bestilling. Har du ikke opsagt dit abonnement og dermed fornyet dit abonnement kan dette ikke blive annulleret. Mydietpal ApS kan ikke refundere dit abonnement når det først er blevet fornyet. Dit abonnement kan opsiges eller pauses via din brugerprofil hvor du logger ind med brugernavn og kode som du oprettede ved første bestilling, klik på medlemskab og du vil her kunne opsige eller pause dit abonnement. Det betyder derfor også at din personlige deadline er som beskrevet ovenstående og ikke torsdag kl. 12.00 som er den generelle deadline for nye kunder ift. at kunne være med på den næstkommende uge.

Online coaching

Når du tilkøber produktet online coaching, binder du dig i 2 uger, hvilket er lig med to ordre. Dette gælder både for bestilling af mad og produktet online coaching. Betalingen sker ugentlig, til du selv aktivt melder fra. Når du melder fra, vil din adgang til din personlige app også blive slettet.

Vi bestræber os på at du senest 24 timer fra ordre, har modtaget en mail hvor du kan oprette login til din personlige app og efterfølgende besvare spørgeskemaet. Deadline for bestilling af online coaching er hver torsdag kl. 12.00. Dette betyder du vil få fuld adgang til din app og dine planer senest søndag. Det er dog afgørende at du har udfyldt spørgeskemaet i din app, senest torsdag kl. 23.59, ellers kan vi ikke love at du har dine planer allerede søndag.

Vi forbeholder os retten for ikke at gennemføre et online coaching forløb, hvis vi vurdere at vi ikke kan opfylde de behov og/eller krav som du evt. må have. Vurdere vi dette, vil vi hurtigst muligt melde dig dette og refundere dig beløbet.

Denne ydelse kan der kun gøres brug af når du er abonnent hos os (Har valgt levering hver uge).

Prøvepakken

Prøvepakken er et abonnements baseret produkt også kaldet levering hver uge. Som kunde køber du en prøvepakke der indeholder 2 frokost og 2 aften måltider. Afmelder du ikke prøvepakken inden fornyelse, vil du automatisk blive fornyet til levering hver uge (Ugentlig abonnement). Du bliver fornyet til 1 frokost og 1 aftenmåltid pr. dag, til ugens 5 hverdage og svarende til det størrelse måltid du har valgt til din prøvepakke. Du vil altid kunne ændre din prøvepakke før fornyelse eller annullere prøvepakken før den bliver fornyet. Det er kun tilladt at købe prøvepakken 1 gang pr. kunde.

Betaling

Mydietpal ApS modtager online betalinger med via ePay(Bambora) med Visa/Dankort, Visa, Mastercard.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Mydietpal ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Mydietpal ApS egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Deadline og Levering

Deadline for levering søndag er hver torsdag kl. 12.00. Har du bestilt inden torsdag kl. 12.00, vil du derfor modtage din første kasse søndag mellem 12 og 22.00.

Såfremt leveringen ikke kan gennemføres søndag, vil der blive leveret igen mandag i samme tidsrum, hvor Mydietpal ApS vil opkræve et ekstra leveringsgebyr på 90,- kr.

Såfremt leveringen heller ikke kan gennemføres mandag, vil der blive leveret igen tirsdag i samme tidsrum, hvor MydietPal ApS vil opkræve et ekstra leveringsgebyr på 90,- kr. Gennemføres levering ikke tirsdag, vil der ikke forsøges at blive leveret yderligere. Hvis det ikke lykkedes at leverer pakken til dig, vil den blive destrueret da det vurderes at produktet som er i kategorien “letfordærvelige varer” med stor sandsynlighed ikke lever op til den fødevaremæssige lovgivning vi som virksomhed står til ansvar for. Du vil ikke kunne få refunderet beløbet for den “tabte” pakke.

Har du valgt levering ude foran dør er dette 100% på eget ansvar. Det er din egen vurdering om dette er forsvarligt iht. at kassen og indhold ikke bliver ødelagt eller at kassen risikeres at blive stjålet. Har vi og vores logistikpartner overholdt proceduren for levering, refunderes der ikke nogen penge i tilfælde af ødelagt kasse eller stjålet kasse.

Fortrydelsesret

Der gives ikke fortrydelsesret på varer købt i vores webshop da varen er af sådan art, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret. Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Reklamationsret

Hvis du har oplevet fejl eller mangler i din leverance i kategorien ”letfordærvelige varer”, så vil vi gerne høre om det omgående efter modtagelse.

Skulle der i modsætning være varer som ikke falder i kategorien ”letfordærvelige varer”, så gælder standard 2 års reklamationsret efter gældende regler. Vi skal kontaktes på mail eller telefon. Du kan få varen ombyttet, hvis betingelsen af reklamationen er berettiget og at mangel ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Der erstattes transportudgifter i rimeligt omfang, når reklamationen er berettiget. Bemærk – Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Abonnementsbetingelser for Mydietpal ApS

1 Generelt
1.1 Mydietpal ApS stiller en abonnement-baseret online tjeneste til rådighed på www.mydietpal.dk baseret på 1 eller 4 ugers interval.
1.2 Disse vilkår og betingelser for brug (herefter “Betingelser for Brug”) gælder for aftaler mellem Mydietpal ApS og en fysisk person (herefter “Brugeren”) vedrørende Tjenesten. Kun personer, der er 18 år eller ældre og bor i Danmark, kan indgå en aftale med Macro ApS vedrørende Tjenesten. Efter indgåelse af aftalen kan Mydietpal ApS udføre en sædvanlig kreditundersøgelse forudsat at betingelserne herfor er opfyldt, og på basis deraf udtræde af aftalen med Brugeren. Mydietpal ApS kan også nægte at indgå, eller vælge straks at ophæve, en aftale med Brugeren, hvis Brugeren tidligere har misligholdt Mydietpal ApS betingelser.
1.3 Disse Betingelser udgør samlet den aftale, der er gældende mellem Brugeren og Mydietpal ApS herefter “Aftalen”). For at få adgang til Tjenesten, skal Brugeren læse og acceptere Aftalen.
1.4 Når Aftalen er blevet indgået, vil Mydietpal ApS fremsende en bekræftelse herpå til den e-mail adresse, som Brugeren har oplyst i forbindelse med Brugerens registrering af en brugerkonto i overensstemmelse med punkt 4 nedenfor.
2 Ydelsernes omfang
2.1 Tjenesten giver Brugeren adgang til Mydietpal ApS tjenester, måltidskasse abonnementer, træningsforløb, events eller foredrag.
2.2 For en 1 uges betaling kan Brugeren tegne et abonnement og få adgang til hele Tjenestens indhold.
3 Adgang til Tjenesten Brugeren skal for at få adgang til Tjenesten registrere en brugerkonto på Webshoppen (se også punkt 4 nedenfor),
4 Registrering, brugernavn og password
4.1 En brugerkonto kan registreres på Webshoppen.
4.2 Brugeren er ansvarlig for at sikre, at de angivne oplysninger er korrekte på registreringstidspunktet. Ved registrering må Brugeren kun give oplysninger vedrørende egne betalings- og kreditkort.
4.3 Ved registrering skal Brugeren angive et brugernavn og et password (herefter “Login Oplysninger”). Brugerens Login Oplysninger er personlige og må ikke bruges af andre. Brugeren skal opbevare Login Oplysningerne på et sikkert sted, således at andre ikke kan få uberettiget adgang til dem. Brugeren er ansvarlig for al brug af sin brugerkonto ved brug af Brugerens Login Oplysninger.
4.4 Hvis Brugeren får mistanke om ulovlig brug af Brugerens Login Oplysninger, skal Brugeren omgående underrette Mydietpal ApS og ændre sit password.
5 Gebyrer og betaling
5.1 Gebyrer for brug af Tjenesten skal betales i henhold til den til enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på Webshoppen.
5.2 Betaling for abonnementet sker forud.
5.3 Brugeren skal udføre betalingen for abonnementet via de af Mydietpal ApS tilbudte betalingsmidler på Webshoppen. Brugeren forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter, og til ved hver betalingsdato at have tilstrækkelige midler til betaling tilgængelige via det valgte betalingsmiddel.
6 Tilpasninger og ændringer
6.1 Mydietpal ApS forbeholder sig retten til at ændre gebyret og andre betingelser for Tjenesten. Ændringen skal meddeles til Brugeren senest femten (15) dage inden ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådanne ændringer er Brugeren berettiget til at opsige abonnementet med virkning fra den dag, hvor ændringen træder i kraft. Hvis Brugeren ikke opsiger abonnementet før ændringen træder i kraft, skal det betragtes som accept af ændringen. Ændringer, der er til åbenbar fordel for Brugeren, gælder med det samme uden opsigelsesret for Brugeren.
6.2 I tilfælde af Brugerens opsigelse i medfør af dette pkt. 6, og Brugeren har betalt for en periode efter abonnementets ophør, vil Mydietpal ApS tilbagebetale det overskydende beløb inden for tredive (30) dage fra abonnementets ophør. Oplysninger til Brugerne vedrørende ændringer samt tilbagebetaling
7 Fortrydelsesret
Ved fortydelse af abonnement og kontant køb af madplaner, skal Mydietpal ApS kontaktes telefonisk eller via mail senest 24 timer fra købstidspunkt.
8 Aftalens løbetid og opsigelse
8.1 Abonnementsaftaler for Tjenesten tegnes for en abonnementsperiode på 1 uge og fornyes automatisk med 1 uge af gangen, indtil Brugeren eller Mydietpal ApS opsiger abonnementet i henhold til disse Betingelser. Ved opsigelse ophører abonnementet ved udgangen af den senest betalte periode. Der sker derfor ikke tilbagebetaling af betalte gebyrer.
8.2 Såfremt Brugeren ønsker at opsige Aftalen, skal Mydietpal ApS informeres herom ved e-mail, telefon eller brev. Såfremt Mydietpal ApS ønsker at opsige Aftalen, skal Mydietpal ApS orientere Brugeren herom ved e-mail, telefon eller brev.
8.3 I tillæg til det ovenfor angivne skal Mydietpal ApS være berettiget til at ophæve Aftalen med omgående virkning, og samtidigt gøre Tjenesten utilgængelig for Brugeren, hvis:
(a) Brugerens betaling er forsinket mindst ti (10) dage (se punkt 6.7);
(b) Brugeren er insolvent, eller der er rimelig grund til at antage, at Brugeren kan blive insolvent;
(c) der foregår ulovlig brug af Tjenesten, eller der er rimelig grund til at antage, at der foregår sådan ulovlig brug;
9 Tvister
Såfremt Brugeren, uanset årsagen hertil, er utilfreds med Tjenesten, kan Brugeren selvfølgelig kontakte Mydietpal ApS for at indgive en klage.
Parterne skal i første omgang forsøge at løse tvister, der måtte opstå på grund af Aftalen ved mindeligt forlig. Hvis parterne ikke kan nå til enighed, skal tvisten afgøres af en dansk domstol og skal være underkastet dansk lovgivning. Brugeren har ret til som forbruger at søge tvisten afgjort ved byretten det sted, hvor Brugeren har værneting. Brugeren kan også rette klager til Forbrugerklagenævnet, http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/Saadan-klager-du/Klag-tilForbrugerklagenaevnet).
10 Kontaktoplysninger Brugeren kan kontakte Macro ApS på Tlf.: (+4560608561)