FAQ

Hvornår er deadline for bestilling, for mig som ny kunde?

Deadline er hver torsdag kl. 12.00, for at være med fra den kommende uge. Første levering vil derefter være om søndagen, så du er klar med lækker og frisk mad til ugen der kommer.

Hvornår bliver jeg fornyet?

Hvis du har valgt levering hver uge, vil du blive fornyet ugentligt. Du kan se din fornyelsesdato og tidspunkt på din konto, under “fornyelse af næste uges menu”. Ønsker du ændringer til den kommende uge, skal de være foretaget inden du bliver fornyet.

Hvornår på dagen bliver min mad leveret?

Din mad vil blive leveret søndag mellem kl. 11.00 og 22.00. Har du oplyst dit telefonnummer, vil du få en sms senest fredag (2 dage inden levering) hvor du vil blive informeret om i hvilket tidsrum vi forventer at være hos dig med din mad. Tidsrummet du vil få oplyst er typisk på 2 timer. På leveringsdagen (søndag) vil du løbende blive opdateret via sms hvornår din pakke bliver leveret, og tidsrummet vil her bliver indsnævret til ca. 30 minutter, hvor du kan forvente din mad er fremme. Samtidig med det, har du mulighed for at livetracke chaufføren og hans rute, via de sms’er du modtager.

Hvordan modtager jeg min måltidskasse hvis jeg bor i aflåst opgang?

Har du en kode til din opgang vil vi meget gerne oplyses om denne, vi håndtere desværre ikke nøgler. Vores chauffører leverer altid søndag i dagtimerne og du vil i høj grad blive serviceret med information via SMS omhandlende hvornår du kan forvente chaufføren er fremme med din pakke. På leveringsdagen vil du modtage en SMS hvor du meget specifikt kan oplyse chaufføren om hvad han skal gøre når han er fremme ved din dør. Det kan eksempelvis være at du ikke er hjemme, men har aftalt med din nabo at vedkommende vil modtage pakken for dig og chaufføren derfor skal ringe på hos naboen. Vores chauffører har over 90% leveringssucces, hvilket betyder vi sjældent oplever en kasse der ikke kommer i dine hænder, trods låst opgang.

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme ved levering?

Hvis du ikke er hjemme ved leveringen, så vil chaufføren stille kassen foran din hoveddør, såfremt det er muligt, medmindre du har angivet andet. Hvis chaufføren ikke kan komme til din hoveddør, vil chaufføren forsøgte at kontakte dig for yderligere dialog. Hvis leveringen ikke kan placeres et sikkert sted, vil chaufføren tage leveringen med retur.

Kassen indeholder bionedbrydelige gelpacks, for at give det sidste køl med på rejsen, i tilfælde af at du ikke er hjemme. Kassen vil blive holdt kølig i ca 2 timer, hvorefter virkningen stille og roligt vil aftage.

Levering og priser

Vi leverer til alle brofaste øer i Danmark, til samme faste lave pris på 70,- kroner . Skulle vi mod forventning ikke kunne leverer din måltidskasse søndag, vil vi forsøge igen mandag mod et gebyr på 90,- kroner. Lykkedes det ej heller mandag, vil vi prøve en sidste gang tirsdag mod et gebyr på yderligere 90,- kroner.

Leveringsfirma kundeservice

+45 32 67 70 00

Åbningstider: Søndag: 12:00 – 22:30

Emballage

Vi tager ikke emballage retur. Du kan enten genbruge emballagen eller sortere den i rette affaldscontainer.

Reklamation

Vi gør vores ypperste for at undgå fejl, men det kan ske at uheldet er ude… Du er velkommen at sende din reklamation via mail: senest 7 dage efter modtagelse af ordren og gerne med billede dokumentation.

Oftest stillet spørgsmål vedrørende maden?

Hvor mange kalorier er der i måltiderne?

Vores små hovedmåltider indeholder mellem 400 og 500 kalorier, hvor vores store hovedmåltider indeholder mellem 600 og 700 kalorier. Det er vores vurdering at det generelt er de to behov der er ved hovedmåltiderne, for også at kunne sikre at få de næringsværdier der er nødvendige igennem en dag.

Hvordan er fordelingen af protein, kulhydrat og fedt i måltiderne?

Fordelingen er oftest med ca. 40 til 50% kulhydrat, 20-30% protein og 20-30% fedt. Da vi samtidig ønsker at skabe en stor variation i smag og udseende på måltiderne, vil disse fordelinger også variere. Sammensætningen er lavet på baggrund af mange års erfaring og evidens baseret viden, på hvordan det almene menneske bør spise. Vi skal dog huske på at vi alle er individuelle både af fysik, mentalitet og det mål vi sætter er individuelt – af disse årsager kan det i periode være en fordel at have en anden sammensætning over en hel dag. Når dagen er omme handler det om dit daglige kalorie indtag, samt fordeling af protein, kulhydrat og fedt. Vi hjælper oftest vores kunder med 1 eller 2 måltider om dagen, der er derfor rig mulighed for at præge sit samlet kalorieindtag, samt energifordeling over en hel dag med flere måltider som du selv står for.

Har i en vegetarisk menu?

Nej det har vi ikke. Vi har dog ofte vegetariske retter på vores menu.

Hvor mange dage kan måltiderne holde sig?

Alle måltider holder som minimum til fredagen efter din søndags levering.  Alle vores måltider bliver MAP pakket (Modificeret Atmosfære Pakning). MAP-gasblandinger består almindeligvis af naturlige og normale atmosfæriske gasser såsom kuldioxid (CO2), nitrogen (N2) og oxygen (O2).  Det medvirker til at hæmme den mikrobiologiske vækst der ellers vil forekomme i fødevarer og derved holder friskheden på retten længere.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?
Så giv os et kald.

Telefon: 60 60 85 61